Magnoliapisze.pl

Profesjonalne opisy produktów
Jak stworzyć opisy marketingowe?

Jak stworzyć opisy marketingowe?

Własne opisy marketingowe to podstawa każdego prężnie rozwijającego się sklepu internetowego. Niestety niewielu sprzedawców ma świadomość dlaczego są one tak ważne. Trzeba zrozumieć, że opisy produktów pełnią poniekąd rolę sprzedawcy.

Zdecydowana większość osób oczekuje, że z tekstu wyciągnie nie tylko specyfikę danego produktu, ale również praktyczne wskazówki. O czym mowa? Sprzedając np. szminkę do ust, warto zaznaczyć, do jakiego typu urody będzie pasować dany odcień, jaka jest jej trwałość, na jakie okazje będzie idealna itd. Należy rozwiać wszystkie wątpliwości klienta, ale jednocześnie zachować w tym pewien umiar. Z pewnością należy unikać tekstów typu „musisz mieć ten produkt, bo jest naprawdę rewelacyjny”, gdyż jest on mało wartościowy z punktu widzenia potencjalnego klienta. Nie daje on żadnej rzeczywistej wiedzy na temat przedmiotu, ale wielu sprzedawców lubi powielać tego typu teksty. Zamiast tego można napisać np. „warto posiadać ten produkt, ponieważ wyróżnia się wysoką jakością wykonania i niezawodnie posłuży przez długi czas”.

Tworząc opis marketingowy trzeba skupić się na tym, aby był on zrozumiały dla wszystkim. Nie każda osoba, która potrzebuje zakupić daną rzecz posiada wystarczającą wiedzę na jej temat. Opis powinien być prosty. Lepie unikać specjalistycznych zwrotów, o ile jest to możliwe. Często np. w sklepach motoryzacyjnych można spotykać opisy typu „dwumasa, używana, super stan”. Pozornie wszystko, co chciał przekazać sprzedawca zostało zawarte, jednak forma zdecydowanie nie należy do najlepszych. Nawet jedno, dobrze skonstruowane zdanie jest lepsze, niż zlepek słów.

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.